Wie verdient er volgens jou een Free Cone Day?

Ben & Jerry's is in elke provincie op zoek naar kleine en grote helden. Help hen bij deze zoektocht! Wie weet komt Ben & Jerry's dan bij jou en jouw held gratis ijs uitdelen.

22 MAART 2013, AMSTERDAM, NEDERLAND
Wie verdient er volgens jou een Free Cone Day? In alle twaalf provincies van Nederland deelt Ben & Jerry’s op 9 april gratis ijs uit, en jij bepaalt waar. Is het op de kraamafdeling bij die fantastische verpleegkundigen in het ziekenhuis waar jouw dochter is geboren? Of op jouw voetbalclub, die een eigen campagne is gestart tegen zinloos geweld? Of in de straat van je vriend, die zes keer dezelfde berg heeft beklommen voor een goed doel? Ken jij zo iemand die wel een ijsje verdient?

Wie verdient er volgens jou een Free Cone Day? In alle twaalf provincies van Nederland deelt Ben & Jerry’s op 9 april gratis ijs uit, en jij bepaalt waar. Is het op de kraamafdeling bij die fantastische verpleegkundigen in het ziekenhuis waar jouw dochter is geboren? Of op jouw voetbalclub, die een eigen campagne is gestart tegen zinloos geweld? Of in de straat van je  vriend, die zes keer dezelfde berg heeft beklommen voor een goed doel? Ken jij zo iemand die wel een ijsje verdient?

Geef jouw grote of kleine held vanaf nu op voor een Free Cone Day via benjerry.nl. Uit alle inzendingen worden per provincie drie helden genomineerd. Vanaf 28 maart kan iedereen in Nederland stemmen op zijn of haar favoriet. Ben & Jerry’s komt op 9 april bij de twaalf winnaars – in elke provincie één - gratis ijs uitdelen.

Al sinds het eenjarig jubileum van de eerste ijswinkel in 1979 organiseert Ben & Jerry’s Free Cone Days. De eerste Free Cone Day vond plaats in de stad waar de eerste Ben & Jerry’s winkel was gevestigd, het Amerikaans Burlington. Het was voor de oprichters Ben en Jerry een mooie manier om haar fans te bedanken en om iets terug te doen voor de lokale gemeenschap die hun zaak in stand hield door het eten van hun ijs. Die eerste Free Cone Day bleek een succes. De hele stad liep uit om samen te genieten van het gratis ijs. Ouderen, jongeren, zakenmensen en straatwerkers. Zowel Ben als Jerry waren bij zonsondergang uitgeput van het ijsscheppen, maar ze hadden een fantastische dag. Daarom besloten ze om voortaan elk jaar een Free Cone Day te organiseren, want oprichter Ben zei altijd dat een bedrijf iets terug moet geven aan de gemeenschap waar het haar bestaan aan te danken heeft. Omdat de ijswinkel in Burlington is uitgegroeid tot een wereldwijd bekend ijsmerk, organiseert Ben & Jerry’s nu elk jaar op 9 april Free Cone Day over de hele wereld.

Bekijk in deze video het verhaal achter Free Cone Day!