Ben & Jerry’s brengt peanut butter-ijs naar Nederland!

Naast “Peanut Butter Me Up” ligt ook de nieuwe core-smaak “Blondie Brownie” nu in de winkel

21 MAART 2013, NEDERLAND
Hoewel ze in Amerika ook best van een goede lik peanut butter houden, is er natuurlijk maar één echt peanut butter-land en dat is Nederland. Dat weten ze bij Ben & Jerry’s ook en daarom brengen ze heus peanut butter-ijs naar de vrieskisten van de lage landen! Ook de nieuwe smaak Blondie Brownie ligt nu in de winkel. Oprichters Ben en Jerry zijn niet alleen gepassioneerd door verrassende, lekkere nieuwe smaken, maar blijven ook zoeken naar de meest eerlijke manier om dit ijs te produceren.

Hoewel ze in Amerika ook best van een goede lik peanut butter houden, is er natuurlijk maar één echt peanut butter-land en dat is Nederland. Dat weten ze bij Ben & Jerry’s ook en daarom brengen ze heus peanut butter-ijs naar de vrieskisten van de lage landen! Oprichters Ben en Jerry zijn niet alleen gepassioneerd door verrassende, lekkere nieuwe smaken, maar blijven ook zoeken naar de meest eerlijke manier om dit ijs met overheerlijke chunks te produceren. Afgelopen week hebben een aantal van onze fans de nieuwe core-smaken al kunnen voorproeven. Deze pré-tastings kon je winnen op Facebook, één van de fans beschreef de peanut-buttersmaak als volgt: “Ik vond de eerste hap direct geweldig en pas daarna raakte de frambozenjelly mijn smaakpapillen, wauw!” Gelukkig kan vanaf nu kan iedereen het ijs zelf uitproberen.

Peanut Butter Me Up: Een zoektocht naar de eerlijk pinda.

Deze smakelijke Amerikaans-geinspireerde smakencombinatie heeft een Core van frambozenjelly omringd door peanut-butter en vanille ijs, doorspekt met choco-peanut butter chunks. Ben & Jerry’s-smaken zijn sinds 2011 fairtrade gecertificeerd, maar helaas (pindakaas) is er nog geen geschikte fairtrade pinda gevonden. Daarom steunt Ben & Jerry’s met een fairtrade-donatie de zoektocht naar de eerlijke pinda. Ook wil Ben & Jerry’s een Producenten Ontwikkelingsfonds opzetten.

Blondie Brownie: Strijd mee voor sociale rechtvaardigheid

Blondies verstopt in romig vanille-ijs en brownies verstopt in overheerlijk chocolade-ijs, met een Core van zoute karamelsaus in het midden! Je kon de Chocolate Fudge Browny al in andere smaken proeven, maar het verhaal achter de bakker die deze Brownies maakt kende je misschien nog niet. Alle Blondies en Brownies komen uit een bakkerij in New York waar daklozen de kans krijgen om werkervaring op te doen en in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Eigenlijk strijd je dus al jaren voor sociale rechtvaardigheid door het eten van Chocolate Fudge Brownie. Join our core! All you need is a spoon!

Over Ben & Jerry’s

De oorsprong van het Amerikaanse ijsmerk Ben & Jerry’s ligt in Burlington, Vermont. In 1978 begonnen twee vrienden, Ben Cohen en Jerry Greenfield hier een schepijssalon in een vervallen benzinepomp. Ondanks het succes hielden Ben en Jerry vast aan het motto uit hun beginperiode: 'een bedrijf heeft een verantwoordelijkheid tegenover de gemeenschap waarin het onderneemt'. Deze verantwoordelijkheid komt nog iedere dag tot uiting in de bedrijfsvoering van het ijsmerk. Zo startte Ben & Jerry’s in 2003 het duurzame zuivelprogramma Caring Dairy. Bij dit programma zijn inmiddels bijna 500 Nederlandse boeren betrokken. Afgelopen Valentijnsdag overhandigden actievoerende koeien een petitite voor richtlijnen voor Europese melkkoeien aan staatssecretaris Sharon Dijksma. Ga voor meer informatie over Caring Dairy naar http://www.caringdairy.com.

Voor meer informatie over de nieuwe smaken kunt u contact opnemen met Thomas Hogeling T: 020-5205280, E: thomas@bkb.nl of Willemijn Specken T: 06-28847089 / 020 520 5280, E: willemijnspecken@bkb.nl. Op http://press.benjerry.nl staan hoge resolutie foto’s voor persgebruik. Wil je weten waar de nieuwe smaken bij jou in de buurt verkrijgbaar zijn? Kijk op: http://www.benjerry.nl/Verkooppunten