Gratis ijs voor provinciale helden op Free Cone Day op 9 april

In alle twaalf provincies van Nederland deelt Ben & Jerry’s op 9 april gratis ijs uit. Uit ruim tweeduizend aanmeldingen zijn nu per provincie de drie kanshebbers bekend.

29 MAART 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineren de fans van Ben & Jerry’s zelf de kanshebbers op een Free Cone Day! Wie verdient volgens jou écht een Free Cone Day? In elke provincie is Ben & Jerry’s op zoek naar een grote of kleine lokale held, die zij willen verassen met lekker veel gratis ijs.

Nederland beslist zelf!

Elke Nederlandse provincie beslist de komende week zelf wie de Free Cone Day 2013 op bezoek krijgt. Een belangrijke kanshebber in Noord-Brabant is buschauffeur Frans Hendriks uit Tilburg. Hij is opgegeven door zijn dochter Sarina, die vindt dat ze de dapperste vader van Nederland heeft. En dat is niet overdreven, want Frans schoot onlangs een collega te hulp, die werd overvallen met een pistool. Frans wist de overvaller zonder buit de bus uit te werken. In Zuid Holland zijn de verzorgers van de Rotterdamse dierentuin Diergaarde Blijdorp door Dayen Koopman opgegeven voor een Free Cone Day. Bernou Ozinga heeft in Friesland Podium Asteriks genomineerd, omdat de vrijwilligers er, zonder subsidie, voor zorgen dat Leeuwarden een bruisende stad is. Bernou wil hen bedanken met een Ben & Jerry’s ijsje. Allemaal stuk voor stuk helden dus, die het wel verdienen om eens met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. Vanaf vandaag staan er bij alle 36 kanshebbers in Nederland metershoge ijsjes voor de deur. Via www.benjerry.nl kan gestemd worden op alle kandidaten. Op 9 april komt Ben & Jerry’s in elke provincie het ijs aan de winnaar uitdelen.

Ontstaan van de Free Cone Day

Bekijk in deze video het verhaal achter Free Cone Day!