Overijsselaren belonen het bestuur van volleybalvereniging Harambee met gratis ijs.

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor het bestuur en de leden van volleybalvereniging Harambee.

09 APRIL 2013, ENSCHEDE
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Overijssel heeft het bestuur van volleybalvereniging Harambee de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day bij Harambee

Volleybalvereniging Harambee is met 300 leden een van de grootste teamsportverenigingen van de Universiteit Twente in Enschede. Teamlid Steffie Heesakkers gaf het bestuur de volleybalvereniging op voor de Free Cone Day. Volgens haar verdiende het bestuur van Harambee een lekker ijsje, omdat ze tijdens Serious Request van 3FM een recordpoging volleyballen van 90 uur hebben georganiseerd. Steffie: “Het bestuur heeft zich tijdens - maar ook voor en na - die 90 uur voluit gegeven voor de volleyballers, het publiek en voor Serious Request. Een traktatie is dus wel op zijn plaats!” Overijssel heeft enthousiast op het bestuur van Harambee gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij de Universiteit Twente langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen.

De studenten van de universiteit kwamen met honderden de gratis ijsjes halen bij het busje van Ben & Jerry’s. Het busje stond midden op het plein voor de universiteit en de studenten drongen zich er massaal om heen. Het bestuur van Harambee nam de eerste ijsjes in ontvangst. “Het was een spannende eindrace, en we hebben iedereen bij de vereniging opgetrommeld om voor het bestuur te stemmen. Ik ben erg blij dat is gelukt om de Free Cone Day hier te laten plaatsvinden,” aldus Steffie Heesakkers. In totaal zijn er meer dan 400 gratis ijsjes uitgedeeld in Enschede.

"“Het bestuur heeft zich tijdens - maar ook voor en na - die 90 uur voluit gegeven voor de volleyballers, het publiek en voor Serious Request. Een traktatie is dus wel op zijn plaats!”" Steffie Heesakkers
"“Het was een spannende eindrace, en we hebben iedereen bij de vereniging opgetrommeld om voor het bestuur te stemmen. Ik ben erg blij dat is gelukt om de Free Cone Day hier te laten plaatsvinden.”" Steffie Heesakkers