Noord-Hollanders belonen de Amsterdamse studenten en docenten van de Medische Faculteit met gratis ijs.

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor medische studenten en docenten van het AMC.

09 APRIL 2013, AMSTERDAM
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Noord-Holland hebben de hardwerkende studenten en docenten van het AMC de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day in het AMC

Studente Vera van der Zanden gaf de Medische Faculteit van het AMC op voor een Free Cone Day. ‘Alle studenten werken elke dag hard om goede artsen te worden en alle docenten hard werken om dat van ze te maken. Dat verdient natuurlijk een lekker ijsje’, aldus Vera. Noord-Holland heeft enthousiast op de medische studenten gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij het AMC in Amsterdam langs om een uur lang gratis ijs uit te delen.

Op het J-plein in de Medische Faculteit kwamen studenten en artsen voorbij voor hun pauze en om te lunchen. Toen ze Ben & Jerry’s zagen, sloten ze zich massaal aan in de rij om een gratis ijsje te halen. Het was zo’n succes dat de wachtrij zelfs gesloten moest worden. Dit leidde er toe dat de mensen die een ijsje hadden weten te bemachtigen hun ijsjes gingen delen met anderen. Het bestuur van studievereniging MFAS was zeer vereerd dat ze hadden gewonnen. ‘Ik had nooit verwacht dat wij de Free Cone Day zouden winnen, maar ik vind het heel leuk om te zien dat iedereen die hier zo hard studeert nu even kan genieten van een gratis ijsje!’, aldus Vera.

"'Alle studenten werken elke dag hard om goede artsen te worden en alle docenten hard werken om dat van ze te maken. Dat verdient natuurlijk een lekker ijsje’" Vera van der Zanden
"‘Ik had nooit verwacht dat wij de Free Cone Day zouden winnen, maar ik vind het heel leuk om te zien dat iedereen die hier zo hard studeert nu even kan genieten van een gratis ijsje!’" Vera van der Zanden