Limburgers belonen medische topstudenten met gratis ijs.

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor de studenten van de master Arts-Klinisch Onderzoeker Klas van 2016.

09 APRIL 2013, MAASTRICHT, NEDERLAND
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Limburg hebben de studenten van de master Arts-Klinisch Onderzoeker Klas van 2016 de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day op de Universiteit Maastricht

De studenten van A-KO klas van 2016 doen een vierjarige research master, waarin ze worden opgeleid tot arts én onderzoeker. Het is een pittige voltijdse opleiding, met een studiebelasting van 40-45 uur per week.  Studente Joanne, die haar klasgenoten opgaf voor de Free Cone Day, vond dat het harde studeren wel met een ijsje beloond mag worden. Limburg had massaal op de studenten gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hun op de Universiteit Maastricht langs om een uur lang gratis ijs uit te delen.

Het regende in Maastricht, maar dat betekende niet dat de studenten geen ijs wilde. Er werden maar liefst 600 gratis ijsjes uitgedeeld bij de universiteitsbibliotheek. De studenten van de master Arts-Klinisch Onderzoeker Klas waren allen aanwezig en vonden het erg leuk dat ze waren opgegeven door Joanne. “Dankjewel Joanna, dat je ons hebt opgegeven voor Ben & Jerry’s Free Cone Day”, aldus een klasgenoot.

"“Dankjewel Joanna, dat je ons hebt opgegeven voor Ben & Jerry’s Free Cone Day”" Klasgenoot van Joanna