Groningers belonen het UMCG Beatrix Kinderziekenhuis met gratis ijs.

Free Cone Day voor de patientjes van het UMCG Beatrix Kinderziekenhuis.

09 APRIL 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Groningen hebben de stoere en dappere patientjes van het UMCG Beatrix Kinderziekenhuis de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day in het UMCG Beatrix Kinderziekenhuis

De kinderen van het Beatrix Kinderziekenhuis werden opgegeven door Jessica van Mil, die op de afdeling Oncologie werkt. Zij vond dat de kleine helden van het ziekenhuis zeker wel een ijsje verdienden, omdat ze zulke toppers zijn. Jessica: “Deze kids zijn vaak nog veel flinker dan volwassen.” Groningen had massaal op het kinderziekenhuis gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij kinderen en hun verzorgers in het UMCG-complex op bezoek om een uur lang gratis ijs uit te delen.

Iedereen wilde bergen ijs van Ben & Jerry’s meenemen; de kinderen, ouders en het personeel. Jessica: “De meeste kinderen die verblijven hier voor langere tijd, en komen niet vaak van de afdeling. Voor hun is dit dus fantastisch.” Niet alle kinderen in het ziekenhuis konden naar beneden komen, maar omdat iemand van Ben & Jerry’s met een bak ijs langs de afdeling ging, kon toch iedereen van het ijs genieten. Ook aan de kinderen die geen ijs mochten was gedacht. Die kinderen kregen een kalender van Ben & Jerry’s. “Free Cone Day is een groot succes. We gaan volgend jaar zeker weer meedoen,” aldus Jessica.

"“Deze kids zijn vaak nog veel flinker dan volwassen.”" Jessica
"“De meeste kinderen die verblijven hier voor langere tijd, en komen niet vaak van de afdeling. Voor hun is dit dus fantastisch.”" Jessica