Gelderlanders belonen fietsenhandelaar Jasper Meijerink met gratis ijs.

Free Cone Day van Ben & Jerry’s bij Cyclenation in Arnhem.

09 APRIL 2013, ARNHEM, NEDERLAND
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Arnhem heeft Jasper Meijerink met zijn fietsenwinkel de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hem op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day bij de fietsenwinkel van Jasper Meijerink

Jasper Meijerink werd opgegeven door goede vriendin Suzanne Munk. Zij vond dat Jasper Meijerink zeker wel een ijsje verdiende, omdat hij net een eigen fietsenwinkel is begonnen wat veel werk met zich meebrengt. Suzanne: “Ondanks de drukte staat hij altijd voor iedereen klaar en daarnaast doet hij er alles aan om zo duurzaam mogelijk bezig te zijn, van bamboe fietsen tot milieuvriendelijke smeersels.” Gelderland heeft enthousiast op Jasper gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij zijn fietsenwinkel aan de Steenstraat in Arnhem langs om een uur lang gratis ijs uit te delen.

Toen Ben & Jerry’s aankwam, stond de hele stoep voor de fietsenwinkel al helemaal vol met scholieren die wel een gratis ijsje wilde. Held Jasper was ook heel enthousiast; in de winkel heeft hij samen met vrienden en familie een ijsje gegeten. Jasper: “Ik vind het heel leuk dat ik juist deze wedstrijd gewonnen heb. Ik kocht Ben & Jerry’s al toen het alleen nog in de natuurwinkel verkocht werd. Ik voel me verbonden met Ben & Jerry’s in hoe ik onderneem: verantwoord en met oog voor de sociale omgeving, zonder houtje-touwtje en geitenwollen-sokken te worden.”

"“Ondanks de drukte staat hij altijd voor iedereen klaar en daarnaast doet hij er alles aan om zo duurzaam mogelijk bezig te zijn, van bamboe fietsen tot milieuvriendelijke smeersels.”" Suzanne Munk
"“Ik vind het heel leuk dat ik juist deze wedstrijd gewonnen heb. Ik kocht Ben & Jerry’s al toen het alleen nog in de natuurwinkel verkocht werd. Ik voel me verbonden met Ben & Jerry’s in hoe ik onderneem: verantwoord en met oog voor de sociale omgeving, zonder houtje-touwtje en geitenwollen-sokken te worden.”" Jasper Meijerink