Zeeuwen belonen het dorpje Kats met gratis ijs.

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor de bevolking van Kats.

09 APRIL 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Zeeland hebben de inwoners van Kats de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day in het dorpje Kats

Ben & Jerry’s heeft Kats een wild card gegeven. Ben & Jerry’s vond dat de bevolking van Kats een ijsje verdiend had, om ze een hart onder de riem te steken en hen te steunen in hun strijd voor behoud van de dorpsschool en de dorpsgemeenschap. Zeeland heeft enthousiast op het dorpje Kats gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij het dorpshuis ‘De Vriendschap’ in Kats langs om een uur lang gratis ijs uit te delen.

Jan Schuurman Hess: "Vandaag  is een feestdag voor Kats! Er zijn hier geen winkels. Ook gaan er steeds meer voorzieningen weg, zoals de school. Als je dan hoort dat Ben & Jerry's ons steunt, met een ijsjesdag, dan is dat een hart onder de riem! Wij zijn erg dankbaar." Heel Kats was uitgelopen om een gratis ijsje te halen bij het dorpshuis. Jan: "Ons dorp is blij verrast! Eerst dat we genomineerd waren, toen dat we hadden gewonnen. Voor ons is het een feestdag!"

"Vandaag is een feestdag voor Kats! Er zijn hier geen winkels. Ook gaan er steeds meer voorzieningen weg, zoals de school. Als je dan hoort dat Ben & Jerry's ons steunt, met een ijsjesdag, dan is dat een hart onder de riem! Wij zijn erg dankbaar."" Jan Schuurman Hess
""Ons dorp is blij verrast! Eerst dat we genomineerd waren, toen dat we hadden gewonnen. Voor ons is het een feestdag!"" Jan Schuurman Hess