Friezen belonen pleegmoeder Petra Koenen uit Sint-Johannesga met gratis ijs

Free Cone Day van Ben & Jerry’s in Sint-Johannesga voor Petra Koenen.

09 APRIL 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Friesland heeft Petra Koenen de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij haar op bezoek... met lekker veel ijs!

Petra Koenen krijgt Free Cone Day

De 50-jarige Petra werd opgegeven door haar 18-jarige dochter Lotte Koenen. Lotte vond dat haar moeder de Free Cone Day dubbel en dwars verdiende, omdat ze altijd zo hard werkt en daardoor weinig tijd heeft voor haarzelf. Naast de zorg voor haar eigen drie kinderen, vangt Petra namelijk ook drie pleegkinderen op. Lotte: ‘Mama staat altijd voor iedereen klaar en mag daarom wel eens beloont worden met wat ontspanning en een ijsje’. Friesland heeft enthousiast op Petra Koenen gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij haar thuis in Sint-Johannesga langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen.

Alle kinderen, pleegkinderen en klasgenoten waren naar de afgelegen boerderij gekomen. Petra is al elf jaar pleegmoeder, en heeft in die tijd al meer dan 40 kinderen opgevangen. Petra: “Het is vaak moeilijk om afscheid te nemen van de kinderen, maar het geeft wel voldoening om ze te kunnen helpen. Daarom is het extra leuk om vandaag in het zonnetje te worden gezet!”

"“Het is vaak moeilijk om afscheid te nemen van de kinderen, maar het geeft wel voldoening om ze te kunnen helpen. Daarom is het extra leuk om vandaag in het zonnetje te worden gezet!”" Petra Koenen
"‘Mama staat altijd voor iedereen klaar en mag daarom wel eens beloont worden met wat ontspanning en een ijsje’" Lotte Koenen