10.000 gratis ijsjes voor provinciale helden

Vandaag deelde Ben & Jerry’s tijdens Free Cone Day in alle twaalf provincies gratis ijs uit aan grote en kleine helden.

09 APRIL 2013
De fans van Ben & Jerry’s nomineerden dit jaar zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. De afgelopen weken stroomden de aanmeldingen voor de provinciale helden via Facebook en Twitter binnen. Vandaag was het eindelijk zover: Free Cone Day!

“De meeste kinderen verblijven hier voor langere tijd, en komen niet vaak van de afdeling. Voor hun is dit dus fantastisch,” aldus een medewerker van het Groningse ziekenhuis UMCG. De fans van Ben & Jerry’s nomineerden dit jaar zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar een Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. De afgelopen weken stroomden de aanmeldingen  voor de provinciale helden via Facebook en Twitter binnen. Vandaag was het eindelijk zover: Free Cone Day! In alle twaalf provincies deelde Ben & Jerry’s gratis ijs uit aan de uitverkoren helden en heldinnen.

Vandaag in elke provincie een Free Cone Day

In elke Nederlandse provincie kwam Ben & Jerry’s vandaag gratis ijs uitdelen. Zo werd in Groningen de patientjes van het UMCG Beatrix Kinderziekenhuis op een lekker ijsje getrakteerd. In Arnhem werd eigenaar van fietsenwinkel Jasper Meijerink in het zonnetje gezet. Held Jasper: “Ik vind het heel leuk dat ik juist deze wedstrijd gewonnen heb. Ik kocht Ben & Jerry’s al toen het alleen nog in de natuurwinkel verkocht werd. Ik voel me verbonden met Ben & Jerry’s in hoe ik onderneem: verantwoord en met oog voor de sociale omgeving, zonder houtje-touwtje en geitenwollen-sokken te worden.” De Zeeuwen stemden met veel enthousiasme op de inwoners van het dorpje Kats. Het dorp kreeg een wild card van Ben & Jerry’s, om ze een hart onder de riem te steken in hun strijd voor behoud van de dorpsschool en de dorpsgemeenschap. Allemaal helden dus! Ook de winnaars uit de andere provincies hebben met recht een extraatje verdiend. Vanavond doet Ben & Jerry’s nog de Happietaria aan in Leiden, die zich inzet voor Afghanistan, de kittenopvang in Lelystad en het zwembad De Zwaoi in Valthermond, die door actie van de buurt open kon blijven.

Iets terugdoen voor de fans en de samenleving

"“Ik vind het heel leuk dat ik juist deze wedstrijd gewonnen heb. Ik kocht Ben & Jerry’s al toen het alleen nog in de natuurwinkel verkocht werd. Ik voel me verbonden met Ben & Jerry’s in hoe ik onderneem: verantwoord en met oog voor de sociale omgeving, zonder houtje-touwtje en geitenwollen-sokken te worden.”"