Utrechters belonen Stichting Timon met gratis ijs

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor de medewerkers en bewoners van Stichting Timon in Bunnik.

10 APRIL 2013, BUNNIK, NEDERLAND
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Bunnik heeft Stichting Timon de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day bij Stichting Timon

Stichting Timon werd opgegeven door Koen Bakker, die zelf in een Kamertrainingscentrum van Stichting Timon woont. Hij vond dat Stichting Timon zeker wel een ijsje verdiende, omdat ze zulke toppers zijn. Koen: ‘Samen met Jeugdzorg heeft Stichting Timon ervoor gezorgd dat ik uit huis werd geplaatst en dat ik hier bij Stichting Timon leer om zelfstandig te kunnen wonen.’ Utrecht heeft enthousiast op de stichting gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij Koen, zijn huisgenoten en begeleiders langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen.

Koen en zijn huisgenoten stonden al buiten te wachten toen de Ben & Jerry’s bus aan kwam rijden. Ze waren door het dolle heen dat de Ben & Jerry’s speciaal voor hen was gekomen. Volgens Koen konden ze niet wachten tot de bus om de hoek zou verschijnen. Voor de begeleiders van Koen en zijn huisgenoten was het een grote verrassing dat hij hen had opgegeven. Linda: ‘Het is ontzettend leuk om op deze manier te horen dat je goed werk doet.’ Ook de mensen uit de buurt en de wethouder van Bunnik kwamen langs om een ijsje mee te pakken om Koen en Stichting Timon in het zonnetje te zetten.

"‘Samen met Jeugdzorg heeft Stichting Timon ervoor gezorgd dat ik uit huis werd geplaatst en dat ik hier bij Stichting Timon leer om zelfstandig te kunnen wonen.’ " Koen Bakker
"‘Het is ontzettend leuk om op deze manier te horen dat je goed werk doet.’ " Linda