Gepubliceerd op: 10 april 2013
Pitch
Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor studentenvrijwilligers van restaurant Happietaria. https://pr.co/p/000xd1
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Zuid-Holland wonnen de studentenvrijwilligers van restaurant Happietaria de Free Cone Day. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!
Details

Free Cone Day in restaurant Happietaria Leiden

Happietaria-restaurants zijn tijdelijke restaurants die geheel vrijwillig door studenten worden opgezet en gerund. De opbrengsten van de restaurants gaan naar het goede doel. Happietaria Leiden, dat door studente Pascalle Tamis werd opgegeven voor een Free Cone Day, zet zich in voor Afghanistan. Met het restaurant willen de studentenvrijwilligers minimaal 30.000 euro ophalen voor waterprojecten in het door conflict geteisterde land. Pascalle: ‘Happietaria is een geweldig initiatief en draait volledig op vrijwilligers. Al dat harde werken moet zeker beloont worden met een lekker ijsje!’ Zuid-Holland heeft enthousiast op het de studenten van Happietaria gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij het restaurant in Leiden langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen.

De stemming bij Happietaria was bijzonder goed. Ruim voor de start om 20.00 uur hadden vele fans van Ben & Jerry’s zich al op de stoep voor het restaurant verzameld. Onder hen ook Pascalle. Zij vond het geweldig dat de Free Cone Day in Leiden was. Ook Mirjam Roukema van Happietaria en gastvrouw van de avond, was erg enthousiast: ‘Wij vinden het heel bijzonder dat Ben & Jerry’s bij ons op bezoek is. Onze vrijwilligers in het restaurant zetten zich keihard in om geld in te zamelen voor het goede doel. Daarnaast willen we mensen er op wijzen hoe goed we het eigenlijk in Nederland hebben. Ik denk dat de actie van Ben & Jerry’s hier heel goed bij past’. Ruim 600 ijsjes hebben we in Leiden mogen uitdelen.

— Pascalle Tamis

— Mirjam Roukema