Flevolanders belonen Kittenopvang Moederloos uit Lelystad met gratis ijs

Free Cone Day van Ben & Jerry’s bij Kittenopvang Moederloos in Lelystad.

10 APRIL 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Flevoland heeft Kittenopvang Moederloos de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s daar vandaag op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day bij Kattenopvang Moederloos

Kittenopvang Moederloos is voor de Free Cone Day opgegeven door Laurien van Rooijen-Aurik.

Volgens Laurien wordt er bij Kittenopvang Moederloos ontzettend hard gewerkt. Laurien: ‘Oprichtster Patricia staat al meer dan twintig jaar dag en nacht klaar om verwaarloosde en gedumpte kittens te verzorgen.’ Ook de pleeggezinnen, die de kittens als ze oud genoeg zijn in huis nemen, steken vaak erg veel energie in de opvang van de jonge katjes. Daarom had iedereen die zich inzet voor Kittenopvang Moederloos volgens Laurien wel een lekker ijsje verdiend. Flevoland heeft enthousiast op Kittenopvang Moederloos gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij oprichter Patricia langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen.

Bij de Kittenopvang was de hele buurt uitgelopen om Patricia en haar Kittenopvang in het zonnetje te zetten en te genieten van een lekker ijsje. Patricia was heel blij met Free Cone Day. ‘Ik zie het als een waardering voor mijn werk. Het is verschrikkelijk wat hier voor poesjes hier soms binnenkomen, maar ik kan ze allemaal helpen. Iedereen mag mij bellen en ik kom de kittens ophalen.’

"‘Oprichtster Patricia staat al meer dan twintig jaar dag en nacht klaar om verwaarloosde en gedumpte kittens te verzorgen.’" Laurien van Rooijen-Aurik
"‘Ik zie het als een waardering voor mijn werk. Het is verschrikkelijk wat hier voor poesjes hier soms binnenkomen, maar ik kan ze allemaal helpen. Iedereen mag mij bellen en ik kom de kittens ophalen.’" Patricia