Drentenaren belonen de vrijwilligers van zwembad De Zwaoi in Valthermond met gratis ijs

Free Cone Day van Ben & Jerry’s voor de vrijwilligers van zwembad De Zwaoi.

10 APRIL 2013
Sinds 1979 organiseert Ben & Jerry’s ieder jaar Free Cone Day om haar trouwste fans te bedanken met gratis ijs. Deze keer nomineerden de fans van Ben & Jerry’s zelf een lokale held of helden, die het wel verdienen om met een lekker ijsje in het zonnetje te worden gezet. In Drenthe hebben de vrijwilligers van zwembad De Zwaoi in Valthermond de Free Cone Day gewonnen. En daarom kwam Ben & Jerry’s vandaag bij hen op bezoek... met lekker veel ijs!

Free Cone Day bij zwembad De Zwaoi

Onder het mom van ‘Wat verdwenen is, komt nooit meer terug’ zetten ruim honderd vrijwilligers zich in om het zwembad van de ondergang te redden. En met succes, want op 27 april gaat De Zwaoi weer open voor alle inwoners van Valthermond. Kim de Vries gaf de toegewijde vrijwilligers van het zwembad op voor een Free Cone Day, om hen te bedanken voor het inzet. Voor Kim zijn alle vrijwilligers helden! Drenthe heeft enthousiast op de vrijwilligers gestemd via Facebook en Twitter en dus kwam Ben & Jerry’s vandaag bij zwembad de Zwaoi in Valthermond langs om een uur lang gratis ijsjes uit te delen aan de winnaars.

Officieel wordt het zwembad pas op 27 april geopend, maar speciaal voor Free Cone Day werden de hekken door het bestuur al open gegooid. Direct naast het zwembad, dat voor het eerst dit jaar weer werd gevuld met water, kon Ben & Jerry’s ijsjes uitdelen aan de inwoners van Valthermond die allen waren toegestroomd om Free Cone Day te vieren. Het was deze dag dubbel feest, want ook werd bekend gemaakt hoeveel geld de sponsorloop had opgebracht. De sponsorloop heeft 9250,50 euro opgebracht waardoor het zwembad nog jaren kan bestaan. De voorzitter van het bestuur van zwembad de Zwaoi, Annemiek de Groot, sprak de vrijwilligers toe: ‘We hebben met alle vrijwilligers gelopen door sneeuw en kou om geld op te halen. Om alvast een klein feestje te vieren, is Ben & Jerry’s naar jullie toegekomen om jullie te belonen.’

"‘We hebben met alle vrijwilligers gelopen door sneeuw en kou om geld op te halen. Om alvast een klein feestje te vieren, is Ben & Jerry’s naar jullie toegekomen om jullie te belonen.’" Annemiek de Groot