Granny’s Finest eerste Nederlandse finalist duurzame ondernemersverkiezing Join Our Core

Een vakjury met Katja Schuurman, Willemijn Verloop en Teun van de Keuken en Stef van Dongen

19 APRIL 2013, AMSTERDAM, NEDERLAND
Jip Pulles en Niek van Hengel winnen met hun sociale onderneming het eerste ticket voor de finale van de duurzame ondernemersverkiezing Join Our Core. Zij pitchten hun bedrijf voor een vijfkoppige vakjury met onder andere Katja Schuurman en Teun van de Keuken. Granny’s Finest koppelt jonge ontwerpers aan breiende oma’s. Op deze manier brengen ze hippe kleding die op ambachtelijke wijze gemaakt wordt aan de man. Ze gaan met hun bedrijf daarnaast de eenzaamheid in verzorgingshuizen tegen.

Jip Pulles en Niek van Hengel winnen met hun sociale onderneming het eerste ticket voor de finale van de duurzame ondernemersverkiezing Join Our Core in Londen. Zij pitchten hun bedrijf voor een vijfkoppige vakjury met onder andere Katja Schuurman (founder Return to Sender), Teun van de Keuken (founder Tony’s Chocolonely) en Willemijn Verloop (founder War Child en Social Enterprise NL). Granny’s Finest koppelt jonge ontwerpers aan breiende oma’s. Op deze manier brengen ze hippe kleding die op ambachtelijke wijze gemaakt wordt aan de man. De jonge ondernemers gaan met hun bedrijf daarnaast de eenzaamheid in verzorgingshuizen tegen. De wedstrijd wordt geïnitieerd door Social Enterprise NL, Ashoka en Ben & Jerry’s. Zij willen jonge en duurzame ondernemers een duwtje in de rug geven en steunen om hun ondernemingen verder te brengen. Jip en Niek over hun overwinning:

“Het is fantastisch om in dit deelnemersveld met enorm veel goede sociale en duurzame ondernemers als winnaar gekozen te worden. Dit biedt ons een unieke kans om Granny’s Finest tot een hoger niveau te brengen. Hoe cool zou het zijn als onze naam op een ijssmaak komt?”

Katja Schuurman over Granny’s Finest: “Uit tien geweldige kandidaten, hebben we gekozen voor Granny’s Finest omdat zij een maatschappelijk probleem omarmen dat in mijn ogen veel aandacht verdient en waar nog weinig oplossingen voor zijn, namelijk de vergrijzing en enorme eenzaamheid onder ouderen. Dit alles met hippe kleding die zowel goed is voor de oma’s als de jonge ontwerpers.”

Join Our Core
Join Our Core is een wedstrijd waarbij jonge ondernemers uit negen Europese landen met het beste duurzame idee voor een onderneming een geweldig prijzenpakket per land kunnen winnen. Namelijk: €10.000, hun naam op een ijssmaak van Ben & Jerry’s, een half jaar begeleiding van duurzaamheidsexperts Social Enterprise NL en Ashoka en een reis naar de ijsfabriek van Ben & Jerry’s in Vermont.

Aanmelden kan nog steeds via www.joinourcore.com/nl. Op 3 mei sluit de aanmeldperiode online en op 31 mei wordt de tweede Nederlandse finalist bekend gemaakt. De twee winnaars gaan naar Londen van 11 tot 13 juni waar ze hun duurzame businessmodel pitchen voor een internationale jury met onder andere Jerry Greenfield van Ben & Jerry’s.

Voor meer informatie over Join Our Core, persaccreditatie of interviewaanvragen kunt u contact opnemen met Noortje Jacobs T: 020 520 5280 E: noortje@bkb.nl of kunt u terecht op www.joinourcore.com/nl

"Uit tien geweldige kandidaten, hebben we gekozen voor Granny’s finest omdat zij een maatschappelijk probleem omarmen dat in mijn ogen veel aandacht verdient en waar nog weinig oplossingen voor zijn, namelijk de vergrijzing en enorme eenzaamheid onder ouderen. Dit alles met hippe kleding die zowel goed is voor de oma’s als de jonge ontwerpers." Katja Schuurman - oprichtster Return to Sender en jurylid
"Het is fantastisch om in dit deelnemersveld met enorm veel goede sociale en duurzame ondernemers als winnaar gekozen te worden. Dit biedt ons een unieke kans om Granny’s Finest tot een volgend niveau te brengen. Hoe cool zou het zijn als onze naam op een ijssmaak komt!" Jip en Niek - oprichters van Granny's Finest en winnaar van Join Our Core