Nederland | Gepubliceerd op: 14 november 2013
Pitch
Ben & Jerry's wint de award voor Favoriete Fairtrade Product van het jaar. https://pr.co/p/001duv
Meer dan een maand lang kon iedereen stemmen op zijn favoriete Fairtrade product. Ben & Jerry’s kwam als winnaar uit de bus en mag nu een jaar lang de titel ‘Favoriete Fairtrade product 2013’ voeren. Op vrijdag 15 november trakteert Ben & Jerry’s op gratis ijs, bij het kantoor van Stichting Max Havelaar in Utrecht, om onze fans te bedanken.

Ben & Jerry’s Fairtrade

De Havelaar Award is een beloning voor Ben & Jerry’s jarenlange samenwerking met Fairtrade. Vanaf de start in 1978 introduceerde Ben & Jerry’s een duurzaam inkoop beleid en sinds begin 2012 zijn al onze ijsjes in Europa 100% Fairtrade. Om dit te vieren is de smaak Fairly Nuts geïntroduceerd. Door al ons roomijs te maken met maar liefst 54 Fairtrade ingrediënten geloven we dat we een belangrijke bijdrage leveren aan onze missie ‘het lekkerste ijs op een zo goed mogelijke manier maken’. Zo doen we het dubbelgoed.

We maken ijs met de origineelste smaakcombinaties én onze boeren in ontwikkelingslanden, zoals de amandelboeren in Pakistan en de vanilleboeren in Oeganda, krijgen altijd een eerlijke prijs. ‘We zijn daarom ook zeer vereerd dat Nederland onze ijsjes heeft uitgeroepen tot Favoriete Fairtrade Product 2013’ aldus Stephan Ardesch (Brand manager Ben & Jerry’s).

Max Havelaar 25 jaar

Stichting Max Havelaar helpt kleine producenten in ontwikkelingslanden een betere plek te verwerven op de internationale markt. Het doel van Fairtrade is dat het boeren in staat stelt omzelf te kunneninvesteren in een duurzame toekomst. Via het internationale Fairtrade keurmerk wordt deze visie gerealiseerd. Dit jaar bestaat Stichting Max Havelaar 25 jaar. Het moment om stil te staan bij Fairtrade en prijzen uit te reiken aan organisaties die zich inzetten voor eerlijke handel, zoals Ben & Jerry’s.

Peter D’Angremond (algemeen directeur Max Havelaar): ‘Ben & Jerry’s laat zien dat het maken van een kwalitatief hoogwaardig product hand-in-hand kan gaan met een sociale aanpak, gericht op het genereren van impact voor boeren in ontwikkelingslanden. Voor bedrijven die nog stappen willen zetten op het gebied van duurzaamheid kan Ben & Jerry’s zeker een inspiratiebron zijn. De Havelaar Award voor Favoriete Fairtrade Product 2013 is zeer verdiend.’ Hedwig Smits won de Fairtrade Award voor beste vrijwilliger en H3P Motives de Fairtrade Award voor innovatie.

Gratis ijs

Om alle fans te bedanken die hebben gestemd op Ben & Jerry’s en Stichting Max Havelaar te belonen voor het goede werk dat ze doen, deelt Ben & Jerry’s vrijdagmiddag 15 november gratis ijs uit bij het kantoor van Stichting Max Havelaar in Utrecht.

Voor meer informatie over Ben & Jerry’s, de Havelaar Award kunt u contact opnemen met Ilana Cukier via ilana@bkb.nl, 020 520 5280. Het adres van Stichting Max Havelaar is Lucasbolwerk 7, 3512 EG in Utrecht. Ben & Jerry's deelt vrijdag tussen 13.00 en 15.00 uur gratis ijs uit.

— Stephan Ardesch (Brand manager Ben & Jerry's)

— Peter D’Angremond (algemeen directeur Max Havelaar)