BEN & JERRY’S EN ASHOKA KRONEN VANDEBRON ALS NEDERLANDS TOP SOCIALE ENTREPENEUR

Vandebron krijgt investering, bedrijfsadvies en de bedrijfsnaam op een pint Ben & Jerry’s

21 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM, NEDERLAND
Energiebedrijf Vandebron heeft de jaarlijkse Join Our Core competitie gewonnen. Join Our Core is Ben & Jerry’s en Ashoka’s internationale competitie om jonge ondernemers met een duurzaam bedrijfsmodel te helpen.

De finale van dit jaar vond plaats in Londen, Singapore en Tokyo waar de jonge ondernemers uit elf landen (Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nederland, Zweden, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Singapore en Japan) streden om de titel.

Vandebron heeft met zijn winnende pitch een investering van €10,000 en zakelijk advies van Ashoka gewonnen. Daarnaast zal Vandebron op de verpakking van een Ben & Jerry’s pint te zien zijn in 2015. Tot slot gaat Vandebron naar Vermont USA, de geboorteplaats van Ben & Jerry’s, waar hij training krijgt van de meest succesvolle sociale ondernemers van Amerika.

Matthijs Guichelaar van Vandebron: “Het voelt voor mij en mijn team fantastisch om de winnaar van Join Our Core 2014 te zijn. Het was heel inspirerend om naar Londen te reizen en de andere finalisten te ontmoeten en natuurlijk om internationale aandacht te vestigen op Vandebron. Het winnen van deze wedstrijd zal bijdragen aan onze naamsbekendheid en het zakelijk advies van Ashoka gaat ons zeker helpen om internationaal voet aan de grond te krijgen.”

Ed Shepherd, Social Mission Manager, Ben & Jerry’s: “Het was een lastige strijd dit jaar, maar Vandebron stak er voor ons echt bovenuit. Hun business model, het rechtstreeks kopen van energie van een duurzame producent, is precies wat we zoeken. Maar ook de andere finalisten waren erg goed en ik ben benieuwd wat zij allemaal gaan doen in de toekomst!”

Felicity McLean, Ashoka Europa: “Het was een spannende wedstrijd met gepassioneerde jonge ondernemers die écht het verschil willen maken. Bij Vandebron waren we onder de indruk van de verbinding die gelegd wordt tussen producent en consument van energie. We kijken dan ook uit naar onze toekomstige samenwerking.”

Voor meer informatie over Join Our Core en over de winnaars kunt u kijken op www.joinourcore.com.

Voor interviewaanvragen met Vandebron of Ben & Jerry’s kunt u contact opnemen met Eva van Rijnberk | 020 520 5280 | evavanrijnberk@bkb.nl